Kerhot

Linturetkellä
Riemukka esiintymässä
Allasvoimistelussa

Kerhoihin voi tulla etukäteen ilmoittautumatta kesken kauden (retkille on ennakkoilmoittautuminen). Muutoksia voi joskus tulla, joten seuraa myös ajankohtaista-osastoa, Keskiviikko-lehden ja Kouvolan Sanomien seurapalstaa tai kysy lisätietoa esim. hallituksen jäseniltä tai kerhojen vetäjiltä. Olet tervetullut mukaan milloin vain!

Päiväkerho

Päiväkerho kokoontuu kerran kuukaudessa perjantaisin Porukkatalolla, Savonkatu 23.  Lisäksi pidetään kevät- ja syyskokoukset  maalis- ja marraskuussa. Useimpiin kerhotapaamisiin järjestämme erilaista ohjelmaa. Välillä kerhokerrat ovat vapaamuotoisempia, sisältäen keskustelua vaihtelevista aiheista. Kerhoon liittyy kahvitus ja liikuntatuokio.

Liikunta

Yhdistyksemme tarjoaa jäsenistölleen mahdollisuuksia säännölliseen liikuntaan.

Vesijumpparyhmä kokoontuu maanantaisin klo 14-15  Valkealan uimahallissa. Mukaan pääsee uimahallimaksulla + 2 e ohjaajalle (fysioterapeutti). Vastuuhenkilönä Päivi Mäkelä.
Kuntosaliryhmiä on kaksi: tiistaisin Haanojan Haalilla klo 11.30-12.30.
Lyseon liikuntahallin kuntosalilla torstaisin klo 15.00-16.00. Kuntoilijat harjoittelevat itsenäisesti. Ohjausta laitteiden käyttöön antavat muut läsnäolijat. Vastuuhenkilönä Erkki Heikkilä ja Ulla Huhtiniemi.
Kuntosaliryhmät ovat jäsenille ilmaisia.

Kädentaidot

Kädentaidot-ryhmässä valmistamme monenlaisia käsitöitä ja koristeita yhdistyksen myyjäisiin, erilaisiin myyntitapahtumiin, arpajaisiin tai jäsenten omaan käyttöön, omakustannushintaan. Ryhmässä voi myös askarrella ja taiteilla eri tekniikoilla.

Ryhmä kokoontuu kolme kertaa kuukaudessa Porukkatalolla. Vastuuhenkilönä käsityöpuolella Marjaleena Weissmann ja taidepuolella Maija-Kaija Huovinen.

Kirjapiiri

Kirjapiirissä keskustelemme piirin jäsenen vuorollaan luettavaksi valitsemasta kirjasta ja kirjailijasta. Samalla voimme suositella muutakin hyväksi koettua kirjallisuutta toisille keskustelijoille. Kokoonnumme joka kuukauden toisena keskiviikkona klo 12.00 Porukkatalolla.
Vastuuhenkilönä Ilmi Seppänen.

Musiikkiryhmä Riemukka

Musiikkiryhmä "Riemukka" harjoittelee kerran viikossa. Pääsisältönä on laulaminen 5-kielisen kanteleen ja kitaran sekä lyömäsoittimien säestyksellä. Aikaisempaa soittokokemusta ei vaadita. Ryhmä käy pyydettäessä esiintymässä lähiympäristössä, mm. palvelukeskuksissa ja eri yhdistysten tilaisuuksissa. Riemukka kokoontuu keskiviikkoisin klo 10.15-11.45  Porukkatalolla. Ohjaajana Arja Markova.

Kokeilevat Kokkaajat

Kerhossa perehdytään reuman kannalta suotuisien ravintoaineiden käyttöön. Ruokavalinnoissa huomioidaan erityisruokavaliot, kuten gluteeniton ja laktoositon. Kokeilevat kokkaajat valmistavat joskus tarjottavaa myös yhdistyksen muihin tapaamisiin. Ryhmä kokoontuu kolme-neljä kertaa sekä syksyllä että keväällä. Kokoontumisista ilmoitetaan kerhopalstalla sekä tapahtumat-osiossa.  Ilmoittautuminen on tarpeen tarveaineiden hankinnan kannalta. Pääkokkina Anitta Tähti-Niemi.

Miesten Kokkikerho

Miesten kokkikerho kokoontuu kerran kuukaudessa. Kerhossa vaihdetaan kuulumisia ja saadaan vertaistukea kokkailun ja maukkaiden ruokien lomassa. Jonkin kerran ruokaa tarjotaan myös muulle yhdistyksen porukalle
Yhteyshenkilönä Esa Weissmann puh. 040-7661856.

Elokuvakerho

Kerhossa virkistäydytään dokumenttien, elokuvien tai opetuksellisten elokuvien kautta. Ohjelma on aina yllätys. Katselun jälkeen keskustellaan filmin sisällöstä ja sen herättämistä tunteista.  Kerho kokoontuu Porukkatalolla erikseen ilmoitettavina aikoina. Vastuuhenkilönä Pekka Niemi.

Fibroryhmä

Fibroryhmä kokoontuu joka kuukauden ensimmäinen maanantai klo 18-20 Porukkatalolla. Ryhmässä keskustellaan ja jaetaan vertaistukea erilaisten toimintasisältöjen lomassa. Koordinaattorina toimii Marja Arola.

Retket

Teemme retkiä jäsenistön toiveiden mukaan teatteriin, messuille, kylpylään, konsertteihin, erilaisiin tapahtumiin ja yhdistysten tapaamisiin.

Sokkoretki on perinteisesti kevätkauden päätteeksi. Suunnittelijana Anitta Tähti-Niemi.

Syksykausi alkaa yhteisellä kokoontumisella jossakin luonnonläheisellä paikalla. Retkistä ilmoitetaan lehdissä, kotisivuilla ja kokoontumisissa.

Linturetkelle  lähiseudulle suunnataan toukokuussa. Retkeen sisältyy paitsi luontoon tutustumista, myös eväiden nautiskelua. Vetäjänä ja lintuasiantuntijana Pekka Niemi.

Kouvolan
Reumayhdistys ry