Kerhot

Kokeilevat kokkaajat
Linturetkellä
Riemukka esiintymässä

Kerhoihin voi tulla etukäteen ilmoittautumatta kesken kauden (retkille on ennakkoilmoittautuminen). Muutoksia voi joskus tulla, joten seuraa myös ajankohtaista-osastoa, Keskiviikko-lehden ja Kouvolan Sanomien seurapalstaa tai kysy lisätietoa esim. hallituksen jäseniltä tai kerhojen vetäjiltä. Olet tervetullut mukaan milloin vain!

Päiväkerho

Päiväkerho kokoontuu kerran kuukaudessa, yleensä kuukauden toisena perjantaina, Porukkatalolla, Savonkatu 23. Sen lisäksi kevät- ja syyskokoukset ovat perjantaina maalis- ja marraskuussa. Useimpiin kerhotapaamisiin järjestämme erilaista ohjelmaa. Välillä kerhokerrat ovat vapaamuotoisempia, sisältäen keskustelua vaihtelevista aiheista. Kerhoon liittyy kahvitus ja liikuntatuokio.
Jäsenet voivat tuoda ideoita mitä näissä kerhoissa tehdään.

Liikunta

Päiväkerhon liikuntatuokion ja erikseen järjestettyjen liikuntapäivien lisäksi yhdistyksemme tarjoaa jäsenistölleen mahdollisuuksia säännölliseen liikuntaan.

Vesijumpparyhmä jatkaa aina maanantaisin Haanojan Haalilla klo 15.00-15.45. Mukaan pääsee uimahallimaksulla + 2 e ohjaajalle (fysioterapeutti).
Kuntosaliryhmiä on kaksi, tiistaisin Haanojan Haalilla klo 11.30-12.30.
Lyseon liikuntahallin kuntosalilla torstaisin klo 15.00-16.00.
Kuntosaliryhmät ovat jäsenille ilmaisia.

Kädentaidot

Kädentaidot-ryhmässä valmistamme monenlaisia käsitöitä ja koristeita yhdistyksen myyjäisiin, erilaisiin myyntitapahtumiin, arpajaisiin tai jäsenten omaan käyttöön, omakustannushintaan. Ryhmä kokoontuu kolme kertaa kuukaudessa Porukkatalolla. Vastuuhenkilönä Marjaleena Weissmann.

Kirjapiiri

Kirjapiirissä keskustelemme piirin jäsenen vuorollaan luettavaksi valitsemasta kirjasta ja kirjailijasta. Samalla voimme suositella muutakin hyväksi koettua kirjallisuutta toisille keskustelijoille. Kokoonnumme joka kuukauden toisena keskiviikkona klo 12.00 Porukkatalolla.
Vastuuhenkilönä Ilmi Seppänen.

Musiikkiryhmä Riemukka

Musiikkiryhmä "Riemukka" harjoittelee kerran viikossa. Pääsisältönä on 5-kielisen kanteleen soitto ja laulujen harjoittelu esiintymisohjelmistoon. Ryhmä vastaanottaa esiintymispyyntöjä, etenkin lähiseudun palvelukeskuksiin ja muihin tilaisuuksiin. Kannelryhmä Riemukka, kitaralla vahvistettuna, kokoontuu keskiviikkoisin alkaen klo 10.00 Porukkatalolla. Ohjaajana Arja Markova.

Taide- ja askarteluryhmä

Kuvataideryhmä aloitetaan uutena ryhmänä. Jokaisessa meissä asuu taiteilija, joten kaikki mukaan. Ryhmä kokoontuu kuukauden viimeisenä tiistaina klo 15.00 Porukkatalolla. Ohjaajana Maija-Kaija Huovinen.

Kokeilevat Kokkaajat

Kerhossa perehdytään reuman kannalta suotuisien ravintoaineiden käyttöön. Ruokavalinnoissa huomioidaan erityisruokavaliot, kuten gluteeniton. Ryhmä kokoontuu kolmesti sekä syksyllä että keväällä. Pääkokkina Anitta Tähti-Niemi.

Miesten Kokkikerho

Miesten kokkikerho kokoontuu kerran kuukaudessa. Kerhossa vaihdetaan kuulumisia ja saadaan vertaistukea kokkailun ja maukkaiden ruokien lomassa. Jonkin kerran ruokaa tarjotaan myös muulle yhdistyksen porukalle
Yhteyshenkilönä Esa Weissmann puh. 040-7661856.

Elokuvakerho

Uutena kerhona aloittaa elokuvakerho. Kerhossa virkistäydytään dokumenttien, elokuvien tai opetuksellisten elokuvien kautta. Katselun jälkeen keskustellaan filmin sisällöstä ja sen herättämistä tunteista.  Kerho kokoontuu Porukkatalolla erikseen ilmoitettavina aikoina. Vastuuhenkilönä Pekka Niemi.

Fibroryhmä

Fibroryhmä kokoontuu joka kuukauden ensimmäinen maanantai klo 18-20 Porukkatalolla. Ryhmässä keskustellaan ja jaetaan vertaistukea erilaisten toimintasisältöjen lomassa. Koordinaattorina toimii Marja Arola.

Retket

Teemme retkiä jäsenistön toiveiden mukaan teatteriin, messuille, kylpylään, konserttiin, erilaisiin tapahtumiin ja yhdistysten tapaamisiin. Sokkoretki on perinteisesti kevätkauden päätteeksi. Suunnittelijana Anitta Tähti-Niemi.

Syksykausi alkaa yhteisellä kokoontumisella jossakin luonnonläheisellä paikalla. Retkistä ilmoitetaan lehdissä, kotisivuilla ja kokoontumisissa.

Linturetkelle lähdetään toukokuussa. Tänä vuonna retkeen yhdistetään luonnon antimiin tutustuminen. Vetäjänä Pekka Niemi. Luonnon antimiin tutustuttajana Satu Pöljö.

Kouvolan
Reumayhdistys ry