Kerhot

Kokeilevat kokkaajat pitkän pöydän ääressä syömässä
Linturetkellä Orijärvellä 2018
Linturetkellä
Riemukka esiintymässä Kymen Paviljongilla Finfamin 35 vuotis juhlissa
Allasvoimistelussa Haanojan Haalilla

Kerhoihin voi tulla etukäteen ilmoittautumatta kesken kauden (retkille on ennakkoilmoittautuminen). Muutoksia voi joskus tulla, joten seuraa myös ajankohtaista-osastoa, Keskiviikko-lehden ja Kouvolan Sanomien seurapalstaa tai kysy lisätietoa esim. hallituksen jäseniltä tai kerhojen vetäjiltä. Olet tervetullut mukaan milloin vain!

Perjantaikerho

Perjantaikerho kokoontuu kerran kuukaudessa perjantaisin klo 12:30 - 15:00 Porukkatalolla, Savonkatu 23.  Lisäksi pidetään kevät- ja syyskokoukset  maalis- ja marraskuussa. Useimpiin kerhotapaamisiin järjestämme erilaista ohjelmaa. Välillä kerhokerrat ovat vapaamuotoisempia, sisältäen keskustelua vaihtelevista aiheista. Kerhoon liittyy kahvitus ja liikuntatuokio.

Liikunta

Yhdistyksemme tarjoaa jäsenistölleen mahdollisuuksia säännölliseen liikuntaan.

Vesijumpparyhmä kokoontuu maanantaisin klo 14-15 Urheilupuiston uimahallissa. Mukaan pääsee uimahallimaksulla + 2 e ohjaajalle (fysioterapeutti). Vastuuhenkilönä Päivi Mäkelä.

Kuntosaliryhmiä on kaksi: tiistaisin klo 11.30-12.30 ja torstaisin klo 15.00-16.00. Kokoontuminen Lyseon liikuntahallin kuntosalissa. Kuntoilijat harjoittelevat itsenäisesti. Ohjausta laitteiden käyttöön antavat muut läsnäolijat. Vastuuhenkilönä Erkki Heikkilä ja Ulla Huhtiniemi.

Kuntosaliryhmät ovat jäsenille ilmaisia.

Ulkoiluklubi

Ulkoiluklubi kokoontuu noin kerran kuukaudessa ulkoilun merkeissä. Teemme retkiä lähialueen laavuille, luontopoluille, puistoihin ja muille sopiville  ulkoilupaikoille. Samalla arvioimme kyseisen paikan esteettömyyttä. Varustaudumme retkelle retkieväin. Paikalle menoon käytämme yleensä kimppakyytejä, joskus tarvittaessa bussia. Kyydistä maksetaan sopiva pieni maksu auton kuljettajalle. Ennakkoilmoittautuminen on suotavaa kyytien ja yhteisten eväiden suunnittelun vuoksi. Vastuuhenkilönä kevään 2024 Kalevi Riikonen avustajineen.

Kädentaidot (kässäkerho)

Kädentaidot-ryhmässä valmistamme monenlaisia käsitöitä ja koristeita yhdistyksen myyjäisiin, erilaisiin myyntitapahtumiin, arpajaisiin tai jäsenten omaan käyttöön, omakustannushintaan. Ryhmässä voi myös askarrella ja taiteilla eri tekniikoilla.

Ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin kolme kertaa kuukaudessa Porukkatalolla klo 12 alkaen (ei kuukauden 2.keskiviikko). Vastuuhenkilönä käsityöpuolella Marjaleena Weissmann ja askartelussa Satu Pöljö.

Kirjapiiri

Kirjapiirissä keskustelemme piirin jäsenen vuorollaan luettavaksi valitsemasta kirjasta ja kirjailijasta. Samalla voimme suositella muutakin hyväksi koettua kirjallisuutta toisille keskustelijoille. Kokoonnumme joka kuukauden toisena keskiviikkona klo 12.00;

huomaa: paikkana on Ilmin kotitalon kellaritila. Osoite: Kouvolank 34.

Vastuuhenkilönä Ilmi Seppänen.

Musiikkiryhmä Riemukka

Musiikkiryhmä "Riemukka" harjoittelee yleensä joka toinen viikko. Pääsisältönä on laulaminen 5-kielisen kanteleen ja kitaran sekä lyömäsoittimien säestyksellä. Aikaisempaa soittokokemusta ei vaadita. Ryhmä käy pyydettäessä esiintymässä lähiympäristössä, mm. palvelukeskuksissa ja eri yhdistysten tilaisuuksissa. Riemukka kokoontuu keskiviikkoisin klo 10.15-11.45  Porukkatalolla. Ohjaajana Arja Markova.

Runorohto

Kerhossa luetaan yhdessä novelleja ja runoja sekä keskustellaan niiden sisällöistä ja niiden herättämistä ajatuksista. Leppoisaa yhdessäoloa ja jutustelua tekstien pohjalta. Runorohto kokoontuu kuukauden viimeisenä torstaina klo 12-13:30 Kouvolan kirjaston alakerran ryhmätyöhuoneessa. Ryhmää vetää Maritta Naumanen.

Kokeilevat Kokkaajat

Kerhossa perehdytään reuman kannalta suotuisien ravintoaineiden käyttöön. Ruokavalinnoissa huomioidaan erityisruokavaliot, kuten gluteeniton ja laktoositon. Kokeilevat kokkaajat valmistavat joskus tarjottavaa myös yhdistyksen muihin tapaamisiin. Ryhmä kokoontuu kolme-neljä kertaa sekä syksyllä että keväällä. Kokoontumisista ilmoitetaan kerhopalstalla sekä tapahtumat-osiossa.  Ilmoittautuminen on tarpeen tarveaineiden hankinnan kannalta. Pääkokkina Anitta Tähti-Niemi.

Miesten Kokkikerho

Miesten kokkikerho kokoontuu kerran kuukaudessa. Kerhossa vaihdetaan kuulumisia ja saadaan vertaistukea kokkailun ja maukkaiden ruokien lomassa. Jonkin kerran ruokaa tarjotaan myös muulle yhdistyksen porukalle
Yhteyshenkilönä Esa Weissmann puh. 040-7661856.

Elokuvakerho

Kerhossa virkistäydytään dokumenttien, elokuvien tai opetuksellisten elokuvien kautta. Ohjelma on aina yllätys. Katselun jälkeen keskustellaan filmin sisällöstä ja sen herättämistä tunteista.  Kerho kokoontuu Porukkatalolla erikseen ilmoitettavina aikoina kokeilevien kokkien jälkeen (pientä maisteltavaa usein myös kokeilta). Vastuuhenkilönä Pekka Niemi.

Vertaisryhmä

Vertaisryhmä kokoontuu tarvittaessa Porukkatalolle. Ryhmässä keskustellaan ja jaetaan vertaistukea erilaisten toimintasisältöjen lomassa. Vastuuhenkilöinä Seija Riikonen, Paula Pajari ja Arja Markova.

Retket

Teemme retkiä jäsenistön toiveiden mukaan teatteriin, messuille, kylpylään, konsertteihin, erilaisiin tapahtumiin ja yhdistysten tapaamisiin.

Sokkoretki on perinteisesti kevätkauden päätteeksi. Suunnittelijana Anitta Tähti-Niemi.

Syksykausi alkaa yhteisellä kokoontumisella jossakin luonnonläheisellä paikalla. Retkistä ilmoitetaan lehdissä, kotisivuilla ja kokoontumisissa.

Linturetkelle  lähiseudulle suunnataan toukokuussa. Retkeen sisältyy paitsi luontoon tutustumista, myös eväiden nautiskelua. Vetäjänä ja lintuasiantuntijana Pekka Niemi.

Kouvolan
Reumayhdistys ry